Saturday 19 September 2015

Reme, já se nudím!

"Reme, já se tak nudím!"


"Tak proč se nejdeš zabavit s Jamesem?" zeptal jsem se, aniž bych zvedl oči od knihy.

"James je s Lily," odfrkl můj přítel otráveně.

"Vážně? Jemu se povedlo ji vytáhnout na rande? Neuvěřitelný.."

Koutkem oka jsem pozoroval, jak mě Sirius rozladěně probodává pohledem, pohodlně rozvalený v křesle. Mou poznámku však ignoroval, jen si velmi výmluvně povzdechl. Otočil jsem stránku a předstíral, že se zaujetím pokračuju v četbě, přestože jsem nedokázal vnímat ani slovo. Věděl jsem, kam tohle vede. Dokud Sirius nenajde, čím by se zabavil, nebudu mít klid.

"Můžeš se učit," nahodil jsem sarkasticky.

Sirius mě sjel pohoršeným pohledem.

"Nepotřebuju se učit, znám to všechno zpaměti."

"Tak se jdi projít."

Doufal jsem, že si nevšimne, jak pevně svírám knihu a zírám stále na jedno místo.

"Je tam moc horko."

"V takovém počasí bude určitě venku spousta dívek, které jsi ještě nesbalil," snažil jsem se velmi ležérně nadhodit, přestože jsem doufal, že ho to nezaujme.

"Hmm.." Bylo mi odpovědí.

Alespoň že tak. Což ovšem neřešilo můj problém.

"Tak si čti."

Velmi okatě jsem otočil stránku.

"Nechce se mi."

Zvedl jsem oči a zjistil jsem, že čelím Siriovu otrávenému pohledu z větší blízkosti, než jsem čekal. Zdálo se, že ho to v jistém slova smyslu i baví.

"Nejsem jako ty."

"Tobě není pomoci, víš o tom?"

Ruce s knihou mi klesly. Nakláněl se přes opěradlo křesla ke mně.

"Ty bys mi mohl pomoct.."

Nevěděl jsem, proč vlastně hraju tu jeho hloupou hru. Možná proto, aby se prostě zabavil..? Zajímalo by mě, jestli si nebyl vědom síly svého pohledu, nebo to prostě dělal schválně..

"Jo a jak?"

"Pojď se mnou nahoru a já ti to ukážu.."


Mou uštěpačnou poznámku přerušil Jamesův vítězoslavný návrat. Sirius se k němu hned otočil, aby si poslechl kamarádovy zážitky, ale mě neušel jeho navrátivší se otrávený pohled. Musel jsem se tomu sám pro sebe usmát. Vrátil jsem se ke své knize s myšlenkou, že Siriovo "nudím se" má velmi pravděpodobně něco společného se mnou..

No comments:

Post a Comment